Acul Mare al Morarului

Acul Mare al Morarului

vineri, 6 ianuarie 2012

Creasta Sudica a Pietrei Craiului ( 3-5 ianuarie 2012)

Dupa ce anul trecut am reusit doar performanta de a ajunge pana la refugiul Vf Ascutit, tot prin ianuarie, iata ca acum am urcat pana la refugiul Grind din creasta. A doua zi a urmat Creasta Sudica, pe o vreme splendida, aproape ca nu se zarea niciun nor pe cer si nu batea nici vantul. Cu toate ca am fost sfatuit, nu am avut la mine coltari, piolet, primus. Am carat doar minimum necesar: sac de dormit, ( noaptea am bagat termosul cu ceai si sticla de plastic umpluta cu apa in sac ca sa nu inghete), cam 2 litri si jumatate de apa, batoane de ciocolata, sandvisuri, parazapezi, multe sosete de schimb si pungi (au fost utile cand s-au udat bocancii in timp ce parcurgeam Creasta Sudica)
Am ales sa merg in timpul saptamanii deoarece stiam ca in weekend creasta a fost batuta si m-am putut ghida dupa urmele altor montaniarzi:)E foarte important sa te interesezi daca a mai fost parcursa creasta cu cateva zile in urma si daca a mai nins intre timp. In unele zone ale crestei am intalnit zapada mare. Alte portiuni au fost aproape total lipsite de omat (in mult prea putine).La refugiul Grind m-am intalnit cu trei baieti (foarte bine echipati), care mersesera pe Nordica si erau epuizati.Unuia i s-au udat bocancii si a recurs si el la pungi:)M-au avertizat sa nu merg pe Nordica fara echipamente tehnice. Aici i-am ascultat, dar cand a venit vorba de Sudica, le-am spus ca urc si eu cat pot si daca dau de greu ma intorc. Si iata ca am tot mers pana in Saua Funduri si apoi am coborat.Am ajuns pe inserate la stana din Poiana GRind, unde am si innoptat. Eram prea epuizat sa mai urc pana la refugiu.
In concluzie, Creasta Sudica se poate face la risc (cum imi zicea cineva),doar daca esti dement (cum imi zicea altcineva) cu multa prudenta (spun eu), fara coltari si piolet. Cu putina vointa si conditie fizica poti realiza multe.


Ziua I: Zarnesti - Prapastii - La Table - Grind I - Grind II
Ziua II: Ref Grind II -Piscul Baciului (pentru pozat rasaritul, cu revenire in Grind II), Creasta Sudica, Stana din Poiana Grind.
Ziua III: Stana- La Table - Prapastii - Zarnesti.


Intro...

Prin Prapastiile Zarnestilor

Mergand spre La Table

Daca vremea ar fi asa in toate excursiile noastre la munte:)
Am ajuns la prima stana:)



Stana din Poiana Grind :)
Aproape de Refugiul Grind I

Nu am stat aici, am urcat pana la celalalt refugiu (Grind II din creasta)

Bucegii vazuti la apus...Am ajuns in creasta pe la 19:00, la lumina frontalei, iar la refugiu m-am intalnit cu 3 baieti care facusera Creasta Nordica (foarte prietenosi si bine echipati)
Urcam a doua zi pe Vf La Om ( Piscul Baciului) sa pozez rasaritul si alte cele :]
:)
Foarte interesant cum schimba lumina totul


The Mountain is on fire!!!

Who is that handsome guy?:))
Incep sa cobor inapoi la refugiu...

Si baietii erau la o sedinta foto, iesiti din barlog, odihniti si nu prea. Aveau de gand sa mearga si ei pe Sudica dar se pare ca Nordica i-a extenuat prea mult si au coborat pe unde am urcat eu cu o zi inainte...La Table etc.


Ce util e Timerul, cinste cui l-a inventat:)
Fain de tot la Grind II asta:)


L-am rugat pe unul din baieti sa-mi faca 2-3 poze pe aceasta muchie inzapezita:)

Dati cu zoom daca nu ma vedeti:))

Baietii coboara, eu merg inainte pe Sudica, netinanad cont de avertismente. N-ar fi prima oara :)


La revedere Grind! Incepe distractia pe Sudica:)











Se apropie buhuhuh= Coama Lunga
Punem Timeru in functiune:)

Se vad Umerii si iesirea din Valcelul Umerilor





Muchia Umerilor:)


Unul din firele Padinei Lancii

Poiana Inchisa si Coltul Carugelor





Marele Grohotis



Urmeaza o portiune de boschetareala prin jnepenis si zapada maricica:) N-am mai ramas la Refugiul Funduri, ca sa castig timp. Am dormit la stana din Poiana Grind, care s-a prezentat destul de bine.

Piatra Craiului ( Creasta Sudica) Winter Edition 2012......

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu