Acul Mare al Morarului

Acul Mare al Morarului

vineri, 9 septembrie 2011

Braul Rosu & Braul de Mijloc Ramura Nordica ( Piatra Craiului 2011)

       De la Podu Dambovitei, am venit "calare" pe un tractor, in spatele grilajului de la geamul din spate:> Nice! Belea Etc:> care m-a lasat la hidrocentrala si in scurt timp eram la Cabana Garofita. M-am reintalnit cu Paul ( cabanierul) si era dispus sa ma insoteasca pe Braul Rosu... Uraaa! Ziua incepuse bine, vremea era insorita, niciun nor pe cer... Mi-a placut tare mult pe Brau, am observat cateva posibilitati de iesire in creasta, zone bune de catarat, si ultima portiune cu jnepenis incomod care ne-a dat multe batai de cap :> Am ramas peste noapte la Garofita, urmand sa urc in Tamasel, in ziua nr II si de acolo spre traseul La Lanturi ( cu intrarea in Braul de Mijloc N). N-a fost sa fie, caci am ales sa fac alt traseu nemarcat, exact pe sub Braul de Mijloc.
       Dupa acel scurt traseu nemarcat ( care de fapt facea parte tot din Braul de Mijloc Nordic, dpdv geologic), in ziua nr III de balaureala prin stancariile masivului Pitra Craiului, am intrat , in sfarsit, pe Braul de Mijloc ( ramura nordica). Bineinteles, nu puteam sa nu cobor putin pe traseul Anghelide, vizitand Canionul Negru si bineinteles Santinela clasica. Am urcat inapoi si am vazut grota La Ulcior, apoi am tot mers pana La Placi si de acolo prin jnepenis pana in Padina lui Calinet ( vale pe care am facut-o anul trecut).Am observat si intrarea in Valea Podurilor, insa eram prea obosit si nu ma simteam in stare atunci s-o parcurg. Dupa trei zile de mers pe nemarcate in Crai, genunchiul stang a inceput sa ma cam doara. Initial, am vrut sa dorm la Ref Cioranga, dar m-am gandit ca rezist pana la Ascutit, optand pentru Braul Cioranga Mare . Pe brau,  am stat vreo 40 de minute la adapostul coniferelor, caci incepuse sa ploua torential:) Nu am dus lipsa de apa, mi-au ajuns cei 3 litri, ce-i drept, la Ascutit mai aveam foarte putina. In ziua urmatoare, genunchiul a inceput sa ma doara mai rau, insa am coborat rapid la Curmatura si de acolo in Zarnesti, prin Poiana Zanoaga ( Stana nu mai era parasita, erau cativa caini direct in traseul turistic, noroc ca de la Curmatura am avut companie si de aceasta data nu am mai fost atacat hehehe:) In Zarnesti, asteptand pretiosul mijloc de transport, ma gandeam la traseele parcurse: Braul Rosu, Braul de Mijloc, Anghelide, Stancariile din zona V. Spirlea....4 zile de neuitat in Crai:)

O mica schita cu Braul Rosu:)
Pe Braul Rosu a fost cea mai buna lumina de pozat:)

:)


Urme ale exploatarii forestiere:( pe piscurile din zare


Impresionatul perete al Marelui GRohotis:)

Suntem pe Brau!
















peisaje nemaipomenite:D





De ce port adidasi pe brauri si vai alpine? because i am awesome! :>




Unul din cele mai faine locuri pe care le-am vazut in muntii nostri:)




Bad jnepenis :>

un alt loc care m-a captivat...cred ca se poate urca increasta pe valea asta:)

:]





Ne apropiem de Saua Funduri si traseul nostru pe Braul Rosu se cam termina:)

Ne intoarcem la Garofita inainte ca soarele sa apuna:)

A III-a zi, la Grind (  nemarcatul de sub Braul de Mijloc, din ziua II l-am prezentat deja in alt post:)



Pe braul de mijloc:D e inca dimineata si soarele nu a "sarit" creasta:) inca

i was being watched:)

poteca braului de mijloc e bine conturata:)




Cunoscatorii sesizeaza intrarea in Canionul Negru:D chiar din acest punct:)





o saritoare faina pe care am coborat-o

Privind inapoi...

daca nu ma insel, pe aici se poate iesi in creasta:)

Ulciorul e la doi pasi:)


In Grota LA Ulcior...bineinteles secat:)


Intrarea in celebrul canion...




Za Santinela :>



Cat mai multe cadre sa ma laud la prieteni ca am fost la santinela, sa-mi creasca popularitatea hehehhehe Smecherie! Smecherie ! :>

Am revenit in Braul de Mijloc, directia: Ref Sperantelor

La Placi. De aici urmeaza o buna bucata de traseu prin jnepenis interminabil


Am trecut si de Sperantelor, Braul Cioranga Mare si sunt aproape de Ref Vf Ascutit

:] eram epuizat, nici pt aceste cornute nu mai reprezentam o amenintare:))


Inchei cu o ultima panorama facuta aproape de Garofita.
A IV-a zi m-a durut putin genunchiul, mai ales pe traseul Lehmann pana la Curmatura, dar am ajuns cu bine in Zarnesti:) fara sa fiu macar o data atacat de cainii ciobanilor:D A fost o iesire pe cinste:)










11 comentarii:

  1. "un alt loc care m-a captivat...cred ca se poate urca increasta pe valea asta:)" - V lui Ivan, da

    "Cred ca e Valea Podurilor...as fi vrut sa s-o parcurg dar.... nu ma simteam in stare si nici nu aveam prea multe informatii despre ea:)" Aproape sigur nu e, dar nu se vede firul ca era mai clar :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Da, asa inclin sa cred si eu acum, ca nu era V. Podurilor... M-am si mirat ca de acolo pana la Scara de Fier....a fost ceva de umblat si am mai intalnit vai;)sau o vale...nu mai retin...am mers glontz:), apa se imputinase si nu mai era rost de balaurit:D eu sunt lacom de fel, vreau sa fac prea multe dintr-o data :>

    RăspundețiȘtergere
  3. Ps: i-am spus baiatului care ma insotea: "Asta e Valea lui Ivan" ( singura care imi venea in minte cand faceam conexiunea cu Saua Funduri si Creasta Sudica - bineinteles nu stiam :))Arata bine, cum e la coborare din creasta pe ea ?:>

    RăspundețiȘtergere
  4. V. lui Ivan nu e grea dar are o saritoare mai inalta (zisa Prelucie) si daca vrei sa mergi prima oara pe acolo, mai bine o faci la urcare. Asa stii la coborare care-i treaba, da tot mai bine e sa ai o semicoarda/cordelina sa dai un rapel. Asta e valabil cam pentru orice, descataratul e mai greu/periculos decat cataratul. Exemple sunt destule, plecand de la Deubel care iti ia la fel sau mai mult la coborare, Valcelul cu Fereastra e parfum la urcare dar la coborare, daca mai prinzi si o ploaie se cam impute rau si zguduie chilotii. Nu mai zic de V. Podurilor sau Umerii si exemplele pot continua.

    Fara info, nu urcai V. Podurilor, probabil ca nici n-ai vazut-o ca saritoarea de la intrare nu prea iti da idei :) vezi aici http://1.bp.blogspot.com/_z2GCfR5ABaw/SMYJeoo2vAI/AAAAAAAAAWk/AdSyI2MoT1E/s1600-h/100_1407.JPG

    RăspundețiȘtergere
  5. Cred ca se urca prin jnepenisul ala din stanga, nu ?
    Valcelul cu Fereastra l-am facut partial: Creasta, Amvon, Fereastra Valcelului. Apoi, m-am intors in creasta:) Similar am procedat si cu Canionul Negru\Santinela:D Am coborat din BMJ si am urcat inapoi hehehe m-am dus direct la prajituri:> Sunt interesat de Valea Podurilor si Valcelul Umerilor:) dar nu stiu cand mai ajung pe acolo...am cam neglijat Bucegiul:)In plus, as vrea sa iau o pauza, deja am facut cam multe pt o vara:)Ms pt poza:)

    RăspundețiȘtergere
  6. Daca vrei sa urci direct pe fir, traversezi prin jneapan spre dreapta, chiar deasupra saritorii. Apoi vine o saritoare si mai mare pe care o ocolesti pe branita aia ingusta cu un brad pe ea.
    Saritori pe VcF sunt doar mai jos de fereastra.
    Succesuri :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Doamne fereste de succesuri:) Eram si atunci epuizat, de asta am facu Valcelul cu Fereastra doar partial:)Sunt prea multe de facut, nici nu stiu cu care sa incep:)( si aici ma refer in primul rand la masiv, apoi la traseu:P)Traiasca Bucegii si Piatra Craiului!

    RăspundețiȘtergere
  8. MS Ciobu men. Nu m-as fi descurcat fara ajutorul tau :D

    RăspundețiȘtergere
  9. De ce nu as avea curaj?:)Vin cu familia, copiii, cainele si pisica...ne mutam acolo ca doar e muntele nostru :DNe bagam wireless...Nu mai plecam de acolo. Stam sa pazim lacasul de infideli care vor sa puna poze c refgiul pe facebook:D

    RăspundețiȘtergere